Få 20% rabatt för flytt av enstaka möbler när du bokar och betalar on-line
Om du bokar och betalar direkt och dessutom kan vara helt flexibel med dag och tid kan du få 20% rabatt när du anlitar oss för flytt av enstaka möbler.
- Alltid minst två man som hämtar och lämnar. Bärhjälp ingår!
- Betala direkt och få 20% rabatt för transporten av möbeln eller möblerna
- Vi skyddar dina möbler under flytten
- Transportansvarsförsäkring
I priset ingår att vi emballerar och skyddar dina möbler. Vi har flyttfiltar, kartonger och plastfilm med oss för att kunna skydda dina möbler under transporten. Vid transport av enstaka möbel som är av tyg ingår att vi plastar in möbeln. En möbel som är av hårt material som till exempel trä skyddas med flyttfiltar.
Ja, vi är alltid två man som både hämtar och lämnar möbeln så i priset ingår alltid bärhjälp. Fyll i korrekta förutsättningar på respektive adress med avseende på trappor, hiss eller markplan så att priset blir rätt.
Vi flyttar möbler och större föremål och inte mindre paket eller andra mindre föremål. Därför är minsta mått som du kan ange 30 cm. Vi kan också flytta mindre föremål men då debiterar vi extra för att packa de mindre föremålen i kartonger eller i säckar.
Ja, du kan välja att lägga till flera möbler genom att klicka på ”lägg till ytterligare möbel”. Du kan lägga till upp till 40 möbler eller föremål. Om du vill flytta ett helt bohag är det bättre om du använder denna tjänst för bohagsflytt.
Ja, en möbel eller ett föremål som du lägger till får inte enskilt väga mer än 75 kg totalt. Detta gör att denna flyttjänst ej kan användas för till exempel pianoflytt, flygelflytt, kassaskåpsflytt eller för flytt av stenskivor.
Vi har specifika tjänster för piano- och flygelflytt och för kassaskåpsflytt. Kontakta oss om du vill flytta tunga stenskivor och bänkskivor.
Ange adress från och till och trappor
Skriv in adressen och när korrekt adress kommer fram i sökfältet måste du klicka på adressen för att kalkylatorn ska fungera.
Skriv in adressen och när korrekt adress kommer fram i sökfältet måste du klicka på adressen för att kalkylatorn ska fungera.
RUT-avdrag
RUT-avdrag medges för att transportera dina egna möbler eller föremål som ingår i ditt bohag. RUT-avdrag medges inte om du till exempel beställer transport för att hämta möbler från en privatperson eller företag.
Vi hanterar dina personuppgifter med diskretion.
Datum och tid
Observera att detta endast är önskemål om datum. Vi kan inte ge någon garanti att vi kan hämta och lämna de datum som du önskar.
Kontaktuppgifter
Avståndsuträkning
beräkning extra kostnad volym
beräkning extra kostnad trappor
Varför ger vi 20% rabatt för flytt av enstaka möbler?
Om vi kan göra alla våra transporter med samtransport gör det vår logistiska planering enormt mer kostnadseffektiv. Därför kan vi erbjuda dig ett betydligt lägra pris om du dels bokar och betalar direkt för transporten och att du dels också kan vara flexibel med dag och tid. Vi får ofta specifika krav på dag och ibland också för tid vilket försvårar vår planering av transporter. Vi får också ofta av- och ombokningar av transporter och flyttar vilket ytterligare skapar luckor i vår planering.
Om du kan vara helt flexibel med dag och tid för transporten och dessutom bokar och betalar direkt med detta formulär kan vi erbjuda dig en ansenlig rabatt.
Hur fungerar transporten av den enstaka möbeln och vad är villkoren?
Efter att du bokat och betalat för transporten kommer vi att kontakta dig för att meddela dag och tid då transporten kommer att ske. Vi meddelar dig senast dagen innan. Om transporten ska ske lokalt inom Stockholm eller Uppsala kan du förvänta dig att vi kommer att kunna utföra transporten inom tre arbetsdagar. Om transporten ska ske inom inom Sverige mellan eller inom större orter som Göteborg, Malmö, Lund, Jönköping, Norrköping, Örebro, Eskilstuna, Varberg, Falkenberg eller Halmstad kan du räkna med att transporten troligtvis kommer att ske inom sju arbetsdagar eller senast inom 14 arbetsdagar. Vi har också transporter norrut till Gävle, Sundsvall, Umeå, Luleå och Östersund men inte alls med samma regelbundenhet. Transporter inom eller mellan Norrland och övriga Sverige kan ta några veckor för oss att genomföra.
Tiderna för upphämtning och avlämningen anges som tidsintervall på 2 timmar. Du behöver alltså inte vara hemma och vänta på oss en hel dag men du måste vara tillgänglig under dessa två timmar. Vi kommer också ringa dig när vi är på väg. Om du inte svarar kommer vi att göra tre försök att nå dig. Om du inte svarar kommer vi att köra vidare och du går då miste om transporten.
Vilka dagar och tider kommer transporten eller flytten att ske?
Vi jobbar nästan alltid bara normala arbetsdagar och kontorstider men hämtning och leverans av möbler kan ske även lördagar och helger och tidsmässigt kan hämtning och leverans ske även kvällar och ibland också sent på kvällar. Oftast kommer vi inte efter kl 22 på kvällen men vi kan komma så sent som kl 24 i vissa undantagsfall. På morgonen kommer vi sällan före kl 0830 men det kan självklart förekomma att vi kommer tidigare än så.
Inom vilka orter i Sverige har vi transporter och hur ofta?
Om du väljer att boka och betala direkt och få 20% rabatt från ordinarie pris innebär det att du som kund måste vara flexibel med dag och tid. Efter att du betalat för transporten av möbeln kommer du att bli kontaktad av oss när vi kommer att hämta och lämna möbeln. Kontakten sker via e-post och vi kontaktar dig senast dagen innan som hämtning och avlämning kommer att ske. Tiderna som vi hämtar och lämnar möbeln anges som tidsintervall på 2 timmar. Detta tidsintervall håller vi i 90% av alla transporter men det finns ingen garanti att vi håller detta tidsintervall och om vi inte håller tidsintervallet är det heller inte en anledning att kunna boka om transporten eller få reducerat pris.
Samma villkor som för att flytta en möbel inom Sverige gäller också för flytt av möbler inom Uppsala och Stockholm det vill säga för att du ska kunna få 20% rabatt måste du boka och betala i förväg och också kunna vara flexibel med dag och tid. Vi kommer att kontakta dig via e-post dagen innan som transporten kommer att ske och ange tider för hämtning och avlämning. Tiderna anges som tidsintervall på två timmar som vi i 90% av alla transporter håller. Om vi inte håller tidsintervallet är detta inte en anledning att få reducerat pris eller att få transporten ombokad.
Vi svarar på några av de vanligast frågorna angående RUT-avdrag för transport- och flyttjänster
Om du köper eller hämtar en möbel från en privatperson eller företag och anlitar en transportfirma för transporten så kan du inte använda RUT-avdrag. För att RUT-avdrag ska medges så måste du flytta din egen möbel som tillhör ditt bohag och det spelar ingen roll att du nu äger möbeln och att du anser att möbeln nu tillhör ditt bohag.
Ja, du kan använda RUT-avdrag när du byter bostad. Du måste dock uppfylla grundkraven för att RUT-avdrag ska medges. Grundkraven är:
- Att du har en redovisad inkomst i Sverige under det innevarande året som ansökningen om RUT-avdrag görs.
- Du är 18 år
- Du har ett svenskt personnummer
RUT-avdrag kan användas för alla typer av boendeformer som till exempel hyresrätt, bostadsrätt och småhus. Du behöver heller inte vara folkbokförd på någon av adresserna du flyttar från eller till men bostaden måste nyttjas för boende.
För att flytta enstaka möbler mellan sina boenden medges RUT-avdrag. Du kan använda RUT-avdrag även om du flyttar bara en enstaka möbel.
RUT-avdrag medges för att flytta möbler inom ditt hem och flytten behöver inte ske till någon annan adress. Detta räknas som möblering och är avdragbart för RUT.
För flytt av dina egna möbler till eller från ett förråd för magasinering medges RUT-avdrag. RUT-avdrag medges oavsett om du flyttar en enstaka möbel eller ett helt bohag till ett förråd. Det är kostnaden för transporten eller flytten av möblerna som RUT-avdrag medges. Kostnaden för hyran av förrådet är inte avdragbart för RUT. RUT-avdrag medges både för transporten eller flytten till och från förrådet.
Om du anlitar en flyttfirma som fraktar möblerna till en försäljningsverksamhet som tar emot möblerna för vidare försäljning så kan du använda RUT-avdrag. Det är dock bara 25% av totala kostnaden för transporten som är avdragbart för RUT detta fall.
Om du skänker bort möblerna till en annan privatperson så medges ej RUT-avdrag. Möblerna måste transporteras till en försäljningsverksamhet för att RUT-avdrag ska medges.
Nej, endast privatpersoner kan använda RUT-avdrag. Företag kan inte använda RUT-avdrag. Du som privatperson måste ha en redovisad inkomst under det innevarande året det vill säga under samma år som ansökan om RUT-avdraget görs. Du måste också vara över 18 år och ha ett svenskt personnummer.
Du behöver inte adressändra eller vara skriven på adressen där möblerna ska hämtas eller lämnas för att RUT-avdrag ska medges. Huvudsaken är att du flyttar dina egna möbler som tillhör ditt bohag.
Endast arbetskostnaden är avdragbart för RUT och 50% av arbetskostnaden dras av när du använder RUT-avdrag. Materialkostnaden som till exempel kostnad för lastbil och drivmedel är inte avdragbart för RUT.
Om du uppfyller grundkraven om en redovisad inkomst i Sverige under det innevarande året som ansökan om RUT-avdraget görs, att du är 18 år eller över och att du har ett svenskt personnummer så kan du använda RUT-avdrag om du flyttar utomlands.
Studiemedel som CSN är inte inkomstgrundande och om din enda inkomst är studiemedel så kan du inte använda RUT-avdrag. Om du arbetar vid sidan av dina studier och har en redovisad inkomst under det innevarande året som ansökan om RUT-avdraget görs så kan du däremot använda RUT-avdrag.